Friday, February 8, 2013

: Oh! Red Envelope / Red Packet :

Red Envelope or Red Packet?  Bila disebut dua benda ni, rakan blogger tentu dapat teka apa yang dimaksudkan dengan dua benda ni kan. Dari perkataan 'Red' atau merah semua tahu ini adalah warna kesukaan kaum Cina. Nak tahu tak kenapa mereka memilih warna merah dan bukan warna lain untuk mereka sukai?! Ini adalah jawapannya, merah membawa maksud "ong", "ang ang bo hai lang" atau tuah. Jadi, apabila sampai sahaja Tahun Baru Cina, kebanyakan daripada mereka akan memakai baju raya berwarna merah. Angpow juga berwarna merah. Inilah kisah "Red" atau Merah. hehe.

Untuk Tahun Baru Cina pada tahun ini, harap maaf ! saya tidak menyambutnya. Tetapi, saya ingin memberitahu sesuatu bahawa saya telah menerima "Angpow" dari bos saya yang berbangsa Cina. Baru sebulan saya bekerja di syarikat tersebut. Alhamdulillah, saya menerimanya. Walaupun tidak banyak, tapi cukuplah untuk membeli pencuci muka dan barang makanan..kih kih. Terima Kasih Datin ^_^


Dapat ini!
Beli ini..oh! sedap!
Dan beli ini ~ Alaisyah!

--> Oleh kerana cerita ini tentang warna merah. Jadi saya menggunakan tulisan berwarna merah. 


--> Di sini, saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan Selamat Tahun Baru Cina kepada sahabat-sahabat dan kenalan saya yang berbangsa Cina. =)


--> Akhir sekali, kepada diri saya atau yang senasib dengan saya yang dipaksa cuti tanpa gaji. Njoy masa cuti ni walaupun tak bergaji ye.. Positive Thinking! Haha

Sekian..


: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

Post a Comment

Hye kamu yang comel, kamu boleh tinggalkan komen atau cadangan kamu di ruang yang disediakan:

® Kamu boleh comment as ANONYMOUS if kamu tiada Google Accounts / ID / Belum menjadi Friends Cik Zyda ♥

® Kamu boleh comment as GOOGLE ACCOUNTS if kamu ada akaun tersebut ♥

Terima Kasih Jalan-jalan sini. Nanti singgah lagi yer..
Sayang Kamu !..
With ♥ Cik Zyda

No comments:

soulmate !

Image Hosted At MyspaceGens

Kisah Kita !

Daisypath Anniversary tickers
Copyright© Bellezyda.blogspot.com. All Rights Reserved