Friday, January 18, 2013

: Pakej Komunikasi belia @ Rebate RM 200 Smartphone:

Entry kali ni mengenai Pakej Komunikasi Belia yang diperkenalkan dalam budget 2013. Bila dengar je perkataan rebate, mesti ramai belia yang berumur dari 21 – 30 tahun tidak mahu melepaskan peluang keemasan ini untuk memiliki telefon pintar. Tapi sebelum kamu mendaftar Pakej Komunikasi Belia ni, eloklah kamu baca dan fahamkan betul-betul apa syarat-syarat dan soalan lazim bagi melayakkan kamu memiliki telefon pintar ni.


Macam kes aku ni, aku punyalah semangat nak mendaftar pakej ni sebab telefon yang aku inginkan dikatakan tersenarai sekali di antara telefon yang di’rebate’kan. Memang semangat habis selepas mendengar berita terkini mengenai tambahan telefon pintar dalam senarai asal. Dah tahu telefon yang aku nak termasuk sekali. Aku pon terus mendaftar tanpa membaca panduan-panduan dan syarat-syarat kelayakan.. Uhhhh! Akhirnya aku BERJAYA! Tapi lepas je aku daftar, baru terlintas kat fikiran aku untuk baca syarat-syarat dan panduan tu. Tahu tak apa yang lebih utama? Siapa yang nak pakej nie kene la tukar plan iaitu dari prepaid ke postpaid.. Uhhh! Menyesal apply! Bagi aku susah kot gune postpaid sebab terikat ngan contract and mesti terlebih guna had.. Akhirnya, lupekan jela niat tu.. kalaula tetiba PM beri kelonggaran kepada pengguna prepaid juga tuk rebate nie..alangkah heppynya aku..Tapi…hurm….Lupekan jela cik zyda oi….

Antara telefon pintar yang termasuk dalam pakej ni:





  • iPhone 5
  • Samsung Galaxy S3
  • Samsung Galaxy Mini 2
  • Samsung Galaxy Y
  • Samsung Galaxy Note 2
  • Samsung Galaxy Ace Plus  <~> aku nak yang ni !
  • Samsung Galaxy S3 Mini
  • Samsung Galaxy Note
  • Samsung Galaxy Nexus
  • LG Optimus LE E400
  • HTC Desire C
  • HTC One X
  • HTC Wildfire S
  • HTC Desire X
  • HTC One S
  • Nokia Asha 311
  • Sony Xperia Tipo Single
  • Sony Xperia SL
  • Sony Xperia Ion
  • Sony Xperia S
  • Huawei Ascend P1
  • Windows Phone 8X By HTC
  • Ninetology Blackpearl 2 i9400
  • Ninetology Stealth 2 i9500
  • Palette i5300 
  • ZTE Acqua
  • Buzz 4G Cloud Phone
  • Insight i9430


  • PIKIR DULU SEBELUM MENDAFTAR. MEH ! IKUT STEPS:
    1. Baca dan fahamkan betul-betul Apa itu Pakej Komunikasi Belia : KLIK SINI
    2. Adakah kamu ingin menukar plan telefon kamu ke postpaid? If YES ! KLIK SINI
    3. Lepas dah daftar, sila print borang permohonan dan bawa bersama-sama kad pengenalan dan kad pelajar (bagi pelajar) semasa membeli smartphone di tempat terpilih.


    Sekian..

    : Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

    Post a Comment

    Hye kamu yang comel, kamu boleh tinggalkan komen atau cadangan kamu di ruang yang disediakan:

    ® Kamu boleh comment as ANONYMOUS if kamu tiada Google Accounts / ID / Belum menjadi Friends Cik Zyda ♥

    ® Kamu boleh comment as GOOGLE ACCOUNTS if kamu ada akaun tersebut ♥

    Terima Kasih Jalan-jalan sini. Nanti singgah lagi yer..
    Sayang Kamu !..
    With ♥ Cik Zyda

    No comments:

    soulmate !

    Image Hosted At MyspaceGens

    Kisah Kita !

    Daisypath Anniversary tickers
    Copyright© Bellezyda.blogspot.com. All Rights Reserved