Wednesday, March 21, 2012

<> Jalan-jalan..cari makan..cuci mata <>

AHAD (11.03.12) - Itula akibat balik terlalu awal sampai xtau nak wat aktiviti ape..

tengah hari - makan di RESTORAN, then jalan2 bershoping sakan di seksyen 7..niat nak shopping..tapi xmenarik pon tuk beli ape2..jalan memang sampai nak patah lutut..tapi akhirnya beli je jambu 888...ngeh3..

balek jap semayang asar di KOLEJ MAWAR...pastu sambung lagi pegi PKNS...ingat nak shopping..tapi hampeh..satu barang pon xmenarik untuk dibeli..

akhirnya decide nak makan malam..name je makan malam..tapi petang nak senja la kami makan di RESTORAN terapung di SEKSYEN 2..xpenah makan kat ctu kan..akhirnya sampai jugak kat situ..

ingatkan nak la order nasi ayam penyet..tapi memandangkan kengkawan nak makan makanan berhidang...sekali jela join..ngeh2..

detik2 ketika kami bersama.... Zyda, Haida, Fadh dan Bie

Bie & Zyda
Haida & Fadh
Bot penumpang pon ade
aktiviti kayak pon ade
Tomyam campur
Khailan Ikan Masin
Ikan sweet sour
nasi puteh
sirap bandung soda
erkkk...alhamdulillah...kehkeh
abes kering dimakan oleh bie, fadh & haida..
ini pinggan cik zyda..lapooorrr...g niela jadinya..habes licin!



: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

Saturday, March 10, 2012

<> menuju mahligai bahagia..yeah! <>

Jeng! Jeng! Jeng!..kasi Gempaq jap..ngeh3.. ^_-


Sabtu (10.03.12) - Pagi2 dah kena bangun awal..huwaarggghh! liatnya nak bangun.. kena juga kuatkan diri bangun..nak jalan jauh kan..mestila kena bangun awal so that sampai tepat pada masanya ke tempat yang nak di tuju .. 

Kami (aku, Haida, Fadh & Nik) bertolak pada pukul 9.35 am menuju ke destinasi dengan menaiki Saga BLM SE berwarna putih bersih lagi suci..(baru basuh ker nik..ngeh3)..Nik sebagai wakil lelaki membawa kami 3 dara yang comey2 belaka..bangga la tuh diapit oleh 3 dara yang cantik jelita..haha..pasan =P..



memang keras la dalam kete selama 2 jam 1/5..akhirnya kami sampai ke tempat yang nak dituju..iaitu Rumah Pengantin..wedding of DPLI..yeah!

kami sampai ke destinasi kira-kira pukul 12.24 pm..sampai2 terus sambar umah pengantin..jumpe jugak dier dalam bilik dia dengan suit warna "pink ketam"..comey tak terkata...tergamam melihat pengantin lebih cantek dari kami ber3..xleh jadi nie..(terima la hakikat wahai zyda, haida & fadh..kamu still cantek..ngeh3..pasan2..poyos!yerkk..hehe)..dah jumpe si pengantin rugila xbergambo..amek jugak la gambo..bukti kepada dak DPLI yang lain kami je yang datang (sbg wakil korang ^_^..guro2 je kawan..=)..





siap sudah makan2 tunggu la pengantin lelaki xmuncul2..akhirnya lagu kompang berkumandang di corong hitam..ape lagi..kami menuju la ke karpet merah..amik lagi gambar..sampai tak tau nak amik gambo ape tah..tunggu lagi..akhirnya si Din sampai..jenuh menunggu ko, Din..hehe...



finally sume dah agak kelesuan & kepenatan..salam ngan si pengantin, salam dengan kakak2 pengantin & salam dengan mak pengantin..kami terus beredar menuju ke kereta..kami bertolak balik ke Shah Alam kira-kira pukul 1.42 pm..


Semoga menuju mahligai bahagia buat pasangan Hani dan suaminya, Dzul..dan melayari bahtera rumahtangga yang bahagia..Aminnnn..



: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

Friday, March 9, 2012

<> untuk sape? untuk aku la..jangan jelesss! hehe <>


helo helo...pon pon...tumpang lalu sat...aku nak bagitahu nie..especially kat adik2 kesayangan ku..hehe.

semalam (08.03.12) - abah ade kursus kat Ayer Itam..try guess what he bought for us? huhu...mestila bantal busyuk yang tomey..hehe.. ala2 tupai2 gitu...sudah tentula bukan untuk En Amer & En Affi sebab "dia" nie sesuai untuk gurl2... and sudah tentula bukan untuk Cik Zaty & Cik Miza sebab mereka tidak ada di rumah tyme abah bagi "dia".. hehe..semestinya untuk Cik Zyda la sebab dier je anak pempuan yang de kat umah..yeah! saya punye..saye punya! ngeh3 (gelak jahat)...

Guro jela...sume punya..nak guna-gunala...sayang aku nak cabut plastik dier..takut kotor kan..so bila aku xde kat umah silalah jaga "dia" dengan baik yeah!..okey la sume..chow chin chow..tu je nak pesan kat en2 & cik2 adikkk!! ^_^






: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

Thursday, March 8, 2012

<> jalan2 ngan En Bofie yang Gemoxx Gedempol ^_- <>

Khamis (08.03.12) - kami kua bersama2 membuang masa di bandar SEGAMAT.. kami? hehe..aku dan en bofie la yang gemuk lagi gedempol..pastu xsporting langsung..ble mood dier dah malas nak jalan mulela wat kerenah! aishh.. en bofie ble diajak kuar memang bedesuppp tapi bab nak bersiap tu mengalahkan pengantin..terpaksa la aku menunggu dier mencari suar yg telah hilang..upe2nya tersangkut kat ampaian..hampeh! hehe..


ni bofie shaye
Mulela stat enjin kete kesayangan..sampai sahaja di depan kedai jam SUNTIME..memang berhajat nak ke situ..untuk mencari jam..yeah! finally jumpe jugak jam yang diidamkan..bleh tahan la..tak tahula kan orang lain tengok cantik ke tak..bagi aku..hurm..boleh tahanla..ngeh2..puji diri sniri..dah siap berbalut pon..sbb bukan untuk aku pon..yeah!!..hehe..

Then, singgah lak di McD.. sukela en bofie ble ajak g makan McD..order simple2 je..1 set Mc Chicken + 2 sunday coklat.. tapi tu pon xhabes..mujo order 1 set je..kalau tak memg membazir la..hehe



nyum nyum !
Pastu, rase macam nak beli sandal..singgah lak di VERNS..hurm..banyak jugak pilihan..tapi aku terbekenan ngan sandal nie..malas nak pilih2 sangat nanti jadi peneng (ting tong ting tong!)..ape yang aku nampak trus aku beli..bleh la tahan harganya..hope xrosak cepatla...asek nak beli sandal je..bengkak r macam nie..huhu..

Pastu, berdessuuuuppp lak ke Bandar Utama..parking depan kedai beg..berniat dah lame nak beli handbag untuk mak..tapi buntu banyak sangat pilihan..pilih punya pilih..jumpe jugak..hope mak suka la....hehe...tapi memg mak suka pon..sooooo hepi..tepat pilihan aku...sesampainya kat umah memg trus bagi kat mak la..tersenyum lebar mak (macam ni mak senyum ^____^)..hehe...tu je yang mampu aku beli....ternyata memg berbaloi-baloi..^_-


beg, kasut & jam

: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

Wednesday, March 7, 2012

<> keje bak gunung everest..tapi.. <>

kerja skolah berlambak..tapi..hape pun tak buat..inilah fenomena bila berada di rumah..keje skola xbersentuh langsung..banyak membuang masa di depan FB dan tido..perkara nie harus dibanteras secepat mungkin sebelum ia melarat..erkkk...malam nie harus menegangkan urat mata untuk tidak tido bak puteri raja..malam nie harus jadi burung hantu..perlu menyiapkan segala kerja sekolah yang telah terbengkalai lama..

cara-cara / fokus dalam menyiapkan semua kerja sekolah:
1. Tutup internet connection..supaya aku tidak berani2 untuk membuka FB
2. Letakkan azam bahawa ari jumaat sudah mau pulang ke shah alam
3. Meletakkan matlamat bahawa setiap kerja sekolah tu ade nilainya tersendiri

Yeah!! kita tengok samada aku boleh ke tak mengawal diri dari cuba melayari laman FB dan tido terlebih had..chaiyok2! yeah! hebat!


: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

<> berkali-kali ku cuba..ku gagal lagi <>

berkali-kali ku cuba..ku gagal lagi..ku gagal untuk melupakannya..hampir setengah tahun kami berpisah..ingatan terhadapnya tidak pernah luntur walaupun kami sudah mempunyai kehidupan sendiri..benar kata orang "cinta pertama sukar dilupakan"..dan saya akui..memang sukar untuk melupakannya..kenangan tika bersamanya mengingatkan aku padanya..puas aku cuba untuk melupakan dia..tapi aku gagal lagi..sampai aku rasa aku patut hantuk kepalaku ke dinding supaya aku tidak ingat apa-apa tentang dia..apa yang mampu aku lakukan sekarang, menitipkan doa buatnya agar dia bahagia dengan kehidupannya sekarang.. ku harap dia bahagia untuk selamanya.. dan harapan terakhirku, ku ingin berjumpa dengannya dan meluahkan segala kata-kata yang telah terbuku lama di dalam hati ini..


: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

soulmate !

Image Hosted At MyspaceGens

Kisah Kita !

Daisypath Anniversary tickers
Copyright© Bellezyda.blogspot.com. All Rights Reserved