Wednesday, December 7, 2011

: Bila aku mengatakan sesuatu tentang "Ombak Rindu" :

Tempat: Time Square, KL
Masa: 06/12/11 (Selasa)


Bila aku mengatakan sesuatu tentang Filem "Ombak Rindu"



Actually, i am not sure whether i have read dis novel before dis..aku rase aku belum pernah lagi membaca novel "Ombak Rindu" karya Fauziah Ashari..aku ingin mengatakan sesuatu tentang filem nie..dari 5 bintang aku juz bleh bagi 3 bintang..sebab pe aku tak bagi penuh? sebab aku tak dapat nak menghayati sepenuhnya jalan ceritanya..bagi aku cerita nie bagi pengajaran yang cukup mendalam especially kepada sesiapa yang sedang bercinta mahupun ingin bercinta..

Apa yang aku tak puas hati dengan filem nie?..Antaranya..


  • Watak Izzah tidak harus dilakonkan oleh Maya Karin..Bagi aku Maya Karin boleh sesangat berlakon..tapi tuk watak Izzah nie tak berapa sesuai la tok Maya Karin..Watak Izzah nie seorang yang daif, gadis kampung, penuh dengan sopan santun, berlemah lembut..Tapi Maya Karin nie mukanya modern la..xnampak macam gadis kampung pon walaupun dier berbaju kurung..Maya Karin dalam cite nie memang nampak sopan santun tapi disebabkan muka dier modern xberjaya membawa watak tersebut..
  • Watak Mila jugak tak sesuai dilakonkan oleh Lisa Surihani..Kenapa aku berkata begitu..Apa yang aku nampak kan watak Mila nie lebih kepada sorang yang suka marah-marah, garang-garang gitu nak dipendekkan kata dier nie nak Hariz je ikut cakap dier..Lisa Surihani tak berapa sesuai dengan watak nie sebabnya Lisa Surihani nie bleh dikatakan lembut juga bila dier berkata-kata..tapi bila dier marah Hariz dalam cite nie memang tak berapa nak beri kesan la oleh kerana suaranya..jalan cerita filem nie agak sedih tapi bila Mila marah-marah macam tak kne..cerita tu bleh jadi cite lawak..ape yang saya lihat bila babak Mila marah Hariz, audiences hanya gelak..bukan hayati ape yang Mila katekan pada Hariz..
  • Watak Datuk Sufiah yang dimainkan oleh Azizah Mahzan..Bagi aku dier memang sesuai tok jadi ibu yang suka mengapi-ngapikan menantu dier..bolehla bagi aku..tapi tak semua babak dier berjaya lakukannya..contohnya masa dier terima berita yang Hariz bukan anak kandungnya..macam tak logik je babak tu..bila dier meyakinkan si Hariz tu bahawa dier anaknya..tengokla ye..betul x ape aku cakap nie..ni pandangan aku..tak tau la same ke tak dengan pandangan korang..
  • Watak Hariz la..hehe..Watak Hariz ialah seorang jutawan, anak tunggal, dier agak suke marah-marah tapi kadang-kadang dier tak sampai hati pun nak marah-marah lebih-lebih lagi kat Izzah, dier seorang yang romantik, nakal-nakal gitu, ensem..haha..memang sesuai la dilakonkan oleh Aaron Aziz..tabik spring la dengan lakonan Aaron..bukan aku puji sebab dier ensem tapi dier memang boleh bawa watak Hariz dalam cite nie tau..
  • Bila Hariz mengatakan sayang pada Izzah di tepi batu besar tepi pantai..benda nie terjadi bila Hariz baru je lepas marah si Izzah sebab Hariz pk Izzah mengandung..tapi hakikatnya Izzah kne symptom perempuan..hehe..terpeod la..huhu..
Hariz meluahkan perasaan kepada Izzah
  • Bila Hariz kenyit mata kat Izzah semasa Izzah mula-mula masuk keje..Masa tu Mak Hariz mengatakan sesuatu kepada Izzah suruh jauhkan diri dari Hariz..Hariz time tu dapat kol..then dier mengenyitkan matanya kepada Izzah...so sweet...romantik gler r..suke suke..ngeh3...
  • Bila Hariz datang ke rumah Pak cik dan Mak cik ape tah..dah lupe la name dier..time tu Hariz nak melawat mereka sebab mereka baru je lepas balik umrah..mase tu Hariz tolak Izzah sebab pas dapat tahu dari mak dier yang Izzah main kayu tiga..memang jadi la babak tu..dan meruntun jiwa aku..memg sedih gler tatkala Izzah jatuh ke jalan masa mengejar Hariz..nampak darah keluar d'kaki dier..takut-takut jugak la kalau dier keguguran..tapi Alhamdulillah dier tak keguguran..^_^
  • Bagi aku semua babak yang dimainkan oleh Aaron Aziz berjaya memberi kesan kepada filem nie..
saat-saat bahagia Hariz dan Izzah
Izzah setia disamping suaminya, Hariz ketika terlantar di Hospital
saat Hariz menikahi Izzah
Hariz mula merasakan cinta terhadap Izzah
saat romantik mereka berdua, Hariz dan Izzah



Kepada pasangan-pasangan yang sedang bercinta dan mula untuk bercinta memang sesuai sangatla tontoni filem nie..Bagi saya yang dah pernah merasai cinta nie memang ada yang terkena dengan batang hidung sendiri..filem nie memang banyak bagi pengajaran kepada saya apa itu cinta sebenarnya dan bagaimana untuk menghargai cinta..

Tontonilah filem ini..memang terbekkkk!!!..suke suke suke ^_^..

Sekian..



: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

Post a Comment

Hye kamu yang comel, kamu boleh tinggalkan komen atau cadangan kamu di ruang yang disediakan:

® Kamu boleh comment as ANONYMOUS if kamu tiada Google Accounts / ID / Belum menjadi Friends Cik Zyda ♥

® Kamu boleh comment as GOOGLE ACCOUNTS if kamu ada akaun tersebut ♥

Terima Kasih Jalan-jalan sini. Nanti singgah lagi yer..
Sayang Kamu !..
With ♥ Cik Zyda

No comments:

soulmate !

Image Hosted At MyspaceGens

Kisah Kita !

Daisypath Anniversary tickers
Copyright© Bellezyda.blogspot.com. All Rights Reserved