Thursday, April 22, 2010

:: cite bikin susah n senang ::

cite bikin susah dan senang nie bukan cite serius pun..just nak cita mase aku dok selama 23 tahun d'atas muka bumi Allah yang indah ini..banyak benda lucu berlaku dalam hidup aku nie..hehe..ketawa dlu baru la cite..

mm..saat aku menulis entry nie, aku teringat time aku darjah 1..huhu..baru umo 7tahun tapi dah berlagak macam hero..ha??! hero?..adakah aku tomboy?..oh..tidak!!!...tapi aku ganas la jugak..sekarang je makin menunjukkan kesopanan dan kesusilaan..hehe..mase umo aku 7 tahun nie..aku dok ngan tok aku belah abah..dok berkepit ngan tokbah dan tokmak jela..jauh ngan parents aku..bukan jauh mane pun..setengah jam sampai la umah aku dari umah tok aku..hehe..mm..aku nak cita lucu nie..aku xtau la korg rase lucu ke x..bagi aku sangat lucu sampai abah dok perli aku sampai hari nie..hehe...malu saya...

niela upe aku tyme kecik..haha..like boy kan..


mm..sambung2 k..aku nie pantang d'cabar la mase umo aku tyme nie..ade ke patut aku cabar kawan kepada angah yang mase tu berumur 6 tahun tok panjat pokok rambutan..kawan angah nie lelaki tau..nak tau x ape cabaran tu?hmmmppphhh..'sape panjat pokok rambutan tu paling tinggi, dia la hero'..huhu...korang nak tau x sape yang menang..tentu r aku..sape ag..hero kampung r katekan..hehe..tapi ape yang lucunya kat cnie?try korang pikir sejenak..mm...aku memg la menang sebab aku berjaya tawan pokok tu..tapi yang lucunya aku xleh turun..haha...menangis aku atas pokok tu..kawan angah dah ade kat tanah pon..aku menangis teresak2 atas pokok..sape mau tolong aku??..

menangisi benda yang datang dari diri aku sendiri tanpa memikirkan keselamatan diri..tu la aku..ahaxzz....puas aku soh angah panggil abah kat umah atok..mujo r abah ade..klu x aku dok jela atas pokok tu..kihkih..aku masih ingt lagi kenangan pahit bersama pokok rambutan..mmpphh..mane kawan angah tu ek?aku nak jugak jumpa dier sekarang..nak tengok dier masih ingt lagi ke x pasal aku yang xleh turun dari pokok rambutan..haha..hope dia xingat la...geli hati bila teringatkan zaman dlu2..sampai ke hari nie abah masih perli aku bila kteorang balik kampung..mm...nak wat camne kan..sape soh nakal sangat..padan muka..haha...

Alhamdulillah...aku telah pon m'jadi orang..semua yang terjadi pada masa silam bukan penentu masa depan kita..kita yang kena mengubah diri kita menjadi orang yang lebih berguna..k la..nanti sambung lagi cite lucu d'masa akan datang..sekian....

: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

Post a Comment

Hye kamu yang comel, kamu boleh tinggalkan komen atau cadangan kamu di ruang yang disediakan:

® Kamu boleh comment as ANONYMOUS if kamu tiada Google Accounts / ID / Belum menjadi Friends Cik Zyda ♥

® Kamu boleh comment as GOOGLE ACCOUNTS if kamu ada akaun tersebut ♥

Terima Kasih Jalan-jalan sini. Nanti singgah lagi yer..
Sayang Kamu !..
With ♥ Cik Zyda

No comments:

soulmate !

Image Hosted At MyspaceGens

Kisah Kita !

Daisypath Anniversary tickers
Copyright© Bellezyda.blogspot.com. All Rights Reserved