Thursday, April 22, 2010

:: andai aku adalah maya ::

Andai akulah maya..aku bersyukur kerana memiliki suamiku, adam..walaupun saat aku trime adam sebagai suamiku, aku telah pon ada steady boyfrenz, tapi aku bersyukur sangat2 kerana aku ditemukan dengan insan yang betul2 ikhlas dan bertanggungjawab..memang sukar untuk menghadirkan cinta di saat aku mempunyai kekasih..tetapi cinta tu boleh dipupuk lagi2 bila lelaki itu telah pon menjadi suamiku..

aku bersyukur sangat2 kerana dia seorang lelaki yang caring, pandai mengambil hati, jujur,  bertanggungjawab dan yang penting sekali dia buat semua tu kerana keikhlasan..sifat adam inilah yang dicari2 oleh insan bernama wanita..wanita inginkan lelaki yang berperwatakan macam adam..walaupn adam hanyalah watak dalam cerita, tapi aku yakin lelaki macam adam nie wujud di atas muka bumi Allah ini..tapi jumlah lelaki yang mempunyai watak macam adam nie amatla sedikit..aku dan juga wanita diluar sana mahukan insan seperti adam yang dapat membimbing, menyayangi kami dengan seikhlas mungkin, meletakkan wanita sebagai sesuatu yang berharga, jujur, ikhlas, hormat famili..kalau nak dipendekkan adamlah orang yang aku cari dan aku ingin miliki..tapi siapakah yang mempunyai watak seperti adam ini..aku hanya mampu berdoa kepada Allah S.W.T supaya dipertemukan dengan insan yang sempurna yang akan menjadi suamiku suatu hari nanti..

tak semestinya kita bercinta bagai nak rak dan terlalu lama akan berakhir ke jinjang pelamin..mungkin Allah pertemukan kita dengan orang yang salah sebelum kita dipertemukan dengan insan yang betul2 ditakdirkan untuk kita..kita sebagai hamba Allah sama ada wanita atau lelaki kenalah berusaha untuk mencari jodoh kita tu..bukan hanya menanti tanpa berusaha..semoga apa yang diinginkan dalam hidup akan berhasil dengan baik..untuk memiliki apa yang kita mahukan, perlulah kita sertakan usaha itu dengan doa dan tawakal..InsyaALLAH semuanya akan berjalan dengan lancar..

:: tidak meletakkan harapan yang tinggi pada hidup yang tak pasti..hanya berserah pada-NYA ::

: Thanks for reading this. LIKE it if you like. Do comment too :

Post a Comment

Hye kamu yang comel, kamu boleh tinggalkan komen atau cadangan kamu di ruang yang disediakan:

® Kamu boleh comment as ANONYMOUS if kamu tiada Google Accounts / ID / Belum menjadi Friends Cik Zyda ♥

® Kamu boleh comment as GOOGLE ACCOUNTS if kamu ada akaun tersebut ♥

Terima Kasih Jalan-jalan sini. Nanti singgah lagi yer..
Sayang Kamu !..
With ♥ Cik Zyda

No comments:

soulmate !

Image Hosted At MyspaceGens

Kisah Kita !

Daisypath Anniversary tickers
Copyright© Bellezyda.blogspot.com. All Rights Reserved